הנקמה של איראן היא לא הגנה עצמית | תדרוך יומי עם אשלי וקסמן בקשי

Homeלשכת הדוברות האזרחיתהנקמה של איראן היא לא הגנה עצמית | תדרוך יומי עם אשלי וקסמן בקשי

שלום לכולם. אני הדוברת האזרחית אשלי וקסמן בקי. היום ה-1 באוגוסט 2024. זהו תדרוך היומי בשידור חי של משרד הדוברות האזרחית הישראלית. אנחנו בשידור חי ב-Instagram, X, YouTube ו-LinkedIn, וזמינים לאחר מכן בכל מקום בו אתם מקבלים את הפודקאסטים שלכם. אנא התחילו לשלוח שאלות בצ'אט וכרגיל, עשו לייק והרשמו על מנת לעזור לנו להגיע לקהל רחב יותר.

יום 300 למלחמת 7 באוקטובר

היום זה היום ה-300 למלחמת 7 באוקטובר ומשבר בני הערובה של חמאס. 300 ימים שבני הערובה מורעבים, מעונים, נאנסים ומוצאים להורג במרתפי הטרור של חמאס. אנו זקוקים לקול שלכם כדי לדרוש מחמאס לשחררם עכשיו.

תגמול ואסקלאציה מצד איראן

ישראל מתכוננת לתגמול מצד איראן. איראן מאיימת בגלוי בנקמה ומאיימת להחריף את מלחמתה בשבע חזיתות נגד ישראל. איראן כועסת על כך שישראל לכאורה חיסלה טרוריסט של חמאס בטהראן משום שהיא רוצה להגן על מנהיגי צבאות הפרוקסי שלה כדי שהם ימשיכו לתקוף את ישראל. חיסולו לכאורה של מפלצת ה-7 באוקטובר, הנייה, על ידי ישראל לא היה הסלמה. הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר היה הסלמה. כניסת חיזבאללה למלחמה ב-8 באוקטובר, שיגור 6,500 רקטות, טילים ומל"טים, הייתה הסלמה. התקפות הפיראטים האסלאמיים של החות'ים היו הסלמה. התקפות מצד צבאות פרוקסי איראניים בעיראק ובסוריה היו הסלמה. הצפת הגדה המערבית בנשק לג'יהאד על יהודים הייתה הסלמה. התקפת האוויר המסיבית של איראן באפריל, עם 350 טילים ומל"טים, הייתה הסלמה.

הגנה עצמית של ישראל

ישראל נלחמת בהגנה עצמית. היא מגנה על אנשיה מפני המשטר האיראני וצבאות הפרוקסי שלו במלחמה אזורית אכזרית בשבע חזיתות. היא רוצה להוריד את המתח על ידי דחיית האיומים. פרוקסי איראן הכריזו מלחמה על ישראל. ישראל מגנה על עצמה. איום הנקמה של איראן אינו הגנה עצמית; זה המשך האגרסיה שלה. העולם חייב לעצור, לא לפייס, את האגרסיה של איראן כי מזרח תיכון שנשלט על ידי האייטולה של איראן לא יהיה בטוח לאיש, לא לישראלים, לא לערבים ולא למערב.

החזקת איראן אחראית

ישראל מבינה שהבעיה היא לא חמאס או חיזבאללה, אלא איראן. איראן בוחרת כל יום להמשיך ללבות את להבות המלחמה. איראן חייבת להיות מוחזקת ישירות אחראית על פעולות המלחמה הישירות והעקיפות שלה נגד עם ישראל. הח'ליפות הפלילית שלה חייבת להיפסק. בעבר, איראן הבינה שבמקרה הגרוע ביותר, ההתקפות שלה ושל צבאות הפרוקסי שלה ייעצרו, ולפעמים איראן עשויה להצליח ברצח אכזרי של אנשים חפים מפשע בישראל. ישראל אומרת לאיראן שהיא טועה. העולם חייב לומר אותו דבר. איראן חייבת להבין את המחיר האמיתי של מימון התקפות רקטות, טילים ומל"טים, ושל הסוג של אונס ורצח ברברי שבוצע ב-7 באוקטובר. המחיר חייב להיות כל כך גבוה עד שאיראן תעדיף להפסיק את המלחמה שלה בשבע חזיתות על העם היהודי. אמור למנהיגים שלך לומר לאייטולה הפירומן של איראן להפסיק ללבות את טבעת האש סביב ישראל לפני שישראל תצטרך להילחם באש הזו.

אישור חיסול מוחמד דף, המוח מאחורי הטרור של חמאס

היום, ישראל אישרה שהחיסול של מוחמד דף, המוח מאחורי הטרור של חמאס, היה מוצלח. דף מצטרף לאסמאעיל הנייה, מרואן עיסא, סאלח אל-עארורי ורשימה ארוכה של מפקדי חמאס בגיהנום, שלא תוקפים עוד את הישראלים או מדכאים את תושבי עזה. הנהגת חמאס מתפוררת. דווח כי רוב 24 הגדודים של חמאס פורקו. ישראל כעת שולטת בנקודות מפתח רבות ברצועת עזה, כולל מסדרון פילדלפיה, הגבול של עזה עם מצרים, וסגרה במידה רבה את קו הברחת הנשק ששימש לטבח באזרחים ב-7 באוקטובר.

הצלחות ואתגרים נמשכים של ישראל

ברור שישראל מנצחת. היא לכאורה חיסלה את הנייה בטהראן, וחמאס לא נקם. למה לא? כי הוא לא רוצה, אלא כי הוא לא יכול. ישראל חיסלה את מנהיג חמאס, ולא היו רקטות על תל אביב. חמאס לא פחות רצחני, והקרבות עדיין עזים, אבל כוחות ישראל לקחו הרבה מיכולת חמאס לפגוע באנשים שלנו. אנו מודים שרבים מהיעדים שהוצבו בתחילת המלחמה – השמדת היכולת של חמאס לאיים על עם ישראל – הושגו עד כה. אנו מודים כי אלו שטענו כי חמאס היא אידיאולוגיה שאי אפשר להביס טעו לחלוטין.

החזרת בני הערובה

מטרה שהושגה רק חלקית היא החזרת בני הערובה שלנו. 115 בני ערובה עדיין מוחזקים על ידי מה שנשאר מחמאס, כולל בת דודתי, איילת גרינברג בת ה-19 ושני תינוקות. היום זה 300 ימים מאז שחמאס באכזריות קרע את הילדים, הצעירים והקשישים, חלקם ניצולי שואה, ממשפחותיהם. 15 נשים עדיין מוחזקות בידי משטר האנסים של חמאס. עברו כמעט 10 חודשים; תוכלו לחשב בעצמכם. כל יום שעובר הוא איום מיידי על חיי הנשים הללו. חמאס והמארחים הקטריים שלהם משכו אותנו חודשים. ישראל תמשיך לנצח את חמאס, ואנו מבקשים מכם להגביר את הקריאה: להיכנע ללא תנאי ולשחרר את בני הערובה שלנו.

תמיכה והשתתפות

כמה מילים לצופים שלנו: לכל מי ששואל מה אפשר לעשות כדי לעזור, יש קישורים לקמפיין JGive בכל הרשתות החברתיות שלנו. התרומות האלה מספקות את התמיכה שאנחנו צריכים כדי להמשיך להפיץ את המידע. אני גם מבקש מכם להירשם לרשימת הדואר האלקטרוני שלנו. אני מבטיח שלא נטריד אתכם בזבל; זה יאפשר לנו להעביר לכם את המסר שלנו ישירות ולפעמים לשתף תוכן מיוחד.

שאלות מהקהל

שאלה של ג'ואן ב-Instagram Live: למה אתם הישראלים כל כך כועסים על 12 ילדים מתים בישראל כשישראל הרגה אלפי ילדים בעזה?

תשובה: אנחנו כועסים על מותו של כל ילד, כל ילד. אבל אי אפשר להשוות בין ארגון טרור, חיזבאללה, שהחליט לפתוח במלחמה עלינו ב-8 באוקטובר ומיקד את מאג'דל שמס, שהיא קהילה אזרחית ברמת הגולן. אין מטרות צבאיות במאג'דל שמס. הוא במיוחד כיוון לעיר אזרחית בכוונה, בעוד שצה"ל (צבא ההגנה לישראל) מגנה על עצמה נגד ארגון טרור, חמאס, וחמאס ממש מטמיע את עצמו תחת אוכלוסיות אזרחיות במנהרות ותחת תשתיות אזרחיות. חמאס משתמש באוכלוסייה האזרחית שלו כמגן אנושי. ישראל לעולם לא מכוונת על ילדים ולעולם לא מכוונת על אוכלוסיות אזרחיות; היא תמיד מכוונת על חמאס, הנשק של חמאס והמפעלים של חמאס לנשק, המוטמעים באוכלוסייה האזרחית. אם אתם הולכים להאשים מישהו במותם של אוכלוסייה אזרחית בעזה, חמאס אחראי.

שאלה של מספר צופים: באמת חושבים שחיסול הנייה ישנה משהו?

תשובה: זו שאלה מצוינת, ואני חושבת שראשית הזמן יגיד. אבל אם הייתי צריכה לעשות הערכה, אני חושבת שזהו מכה גדולה לחמאס, למוניטין שלהם, ולדרך שבה הפרוקסי הערביים הסובבים והפרוקסי הטרוריסטיים ואיראן רואים את היכולות שלהם. לא רק שהוא חוסל, אלא שזה גם נעשה על אדמת טהראן. זה שולח מסר רם מאוד לאיראן שאף אחד לא בטוח על אדמת איראן. כל טרוריסט חייב לדעת שהוא לא בטוח. כשאתם מכוונים על ישראלים חפים מפשע, תעמדו מול מה שצריך לעמוד מולו. זה גם, ברמה פוליטית פנימית לחמאס, משאיר את חמאס בשברים. כעת תעלה מאבק כוחות, שיבלבל עוד יותר את חמאס ויאפשר לישראל לקצר ולייעל את סיום המלחמה נגד חמאס ולהתחיל לחפש עתיד בהיר יותר.

שאלה של As Told by a Jew Mom ב-Instagram Live: האם יש קואליציה מוכנה לעזור לישראל להגן נגד התקפת איראן כמו בפעם הקודמת?

תשובה: אני בהחלט מקווה שכן, ואני מאמינה שכן. אני מאמינה שבנות הברית המערביות שלנו, כפי שראינו בעבר, ולא רק בנות הברית המערביות שלנו אלא גם בנות הברית שלנו באזור, מבינות את הגיאופוליטיקה במלחמה זו. הדברים שהם אולי אומרים באו"ם או בתקשורת שונים מאוד מאשר כשישראל למעשה תחת איום ישיר מאיראן. אני מאמינה שיש קואליציה מוכנה לבוא ולעזור להגן על ישראל. אבל אפילו אם לא, אל תדאגו כי לישראל יש את היכולת והכוח להגן על עצמה, ואנחנו תמיד נעשה זאת.

שאלה של רבקה רות גולן ב-Instagram: האם אנחנו יודעים אם ההתקפה של איראן תקרה היום?

תשובה: כמובן, אנחנו לא יודעים דבר כזה, ולא הייתי נותנת לאיראנים כל כך הרבה קרדיט לתת לנו אזהרה מראש. אבל הם עשו זאת בפעם הקודמת, אז אנחנו עדיין מחכים לראות. בפעם הקודמת שהם תקפו אותנו, הייתה אזהרה עקיפה משום שאיראן מבינה שהיא לא יכולה למעשה לחסל את ישראל, ואם היא מנסה, לישראל יש את היכולת להגן על עצמה בכל דרך אפשרית. לכן, אני לא מאמינה שהם ישלחו אזהרה ישירה הפעם על הזמן, אבל אנחנו עדיין מחכים לראות מה יקרה.

שאלה של נח ג'י ב-Instagram: האם ישראל מוכנה לקחת על עצמה מלחמה רב-חזיתית?

תשובה: ישראל מוכנה לקחת על עצמה כל מי שמאיים על קיומה, כפי שראינו בעבר. ב-1948, כשהכריזה על עצמאותה, היא גם הותקפה בשבע חזיתות. זה היה צבא שונה מאוד אז; זה היה למעשה ניצולי שואה שקיבלו נשק ונאמר להם ללכת להילחם מבלי לדעת אפילו את השפה של המפקדים שלהם. באופן נסי, שרדנו כי לא משנה מה, ישראל תמיד תשרוד. יש יותר מדי בסיכון, יותר מדי להפסיד. המאבק של ישראל אינו רק להגן על האנשים כאן בישראל אלא גם להגן על העם היהודי בכל מקום. ישראל מוכנה להילחם, והיא תילחם, אבל חשוב להדגיש שישראל לא רוצה להילחם.

שאלה של אריאלה ניוברג ב-Instagram: כיצד אנו מתמודדים עם המניפולציה השיטתית של המדיה המערבית על אזרחים טובים לגרום להם לחשוב שישראל היא הרעה בסיפור הנורא הזה?

תשובה: מה שאנחנו עושים כאן הוא בעצם לנסות להתמודד עם ההטיה התקשורתית הזו. אם אתם גרים בחו"ל, הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות הוא להשתמש בקול שלכם ובפלטפורמות שלכם. אפילו אם אתם מאמינים שלא הרבה אנשים עוקבים אחריכם, אתם לעולם לא יודעים עד כמה הפוסט הזה יכול להגיע. שתפו את המידע לא רק במדיה החברתית אלא גם באופן אישי עם כל האנשים שאתם מתקשרים איתם, עם החברים שלכם בעבודה. כשאתם שומעים שיחה שהיא בבירור אנטי-ישראלית או מושפעת מהתקשורת המוטה, התערבו. היותכם כאן אומר שאתם מקבלים את המידע המעודכן ביותר, אז וודאו שאתם משתמשים בקול שלכם. אל תשכחו שאתם חיים בדמוקרטיות, אז השתמשו בקול שלכם כדי להפגין, לכתוב מכתבים, לקרוא לחרמות, ולדרוש כיסוי חסר הטיה של המזרח התיכון.

שאלה של מתן אלאמין ב-Instagram: האם יש התקדמות בעסקת בני הערובה?

תשובה: ככל שאני יודעת, ישראל עשתה כמה שינויים וקיבלה חלק מדרישות חמאס ושינתה מעט דרישות אחרות, והגישה הצעה נגדית. זה כעת בידיים של חמאס שוב לקבל את העסקה לשחרור בני הערובה שלנו. אנחנו רק מבקשים שתמשיכו להתפלל שזה יקרה בקרוב מאוד.

שאלה של ליה ב-Instagram: מה יעשה צה"ל להגן על אזרחים וכיצד ימנע חזרה של מג'דל שמס והתקפת המל"ט על תל אביב?

תשובה: ישראל תמיד מוכנה, ויש לנו טכנולוגיה מאוד מתקדמת. לצערנו, כמו שראינו במאג'דל שמס, לפעמים כששולחים 6,500 רקטות מחיזבאללה, מדי פעם אחת מהרקטות הללו עוברת, וזה טרגדיה. ישראל מוכנה, ויש לנו הרבה חיילי מילואים מוכנים להגן על כל אזרח כאן בישראל.

שאלה של אד ב-YouTube: מהי השפעת המלחמה על משפחות ישראליות, אנשים פרטיים והחברה בכללותה?

תשובה: זו שאלה מצוינת ואישית עבורי. רק השבוע, הבנתי שבתי סובלת מ-PTSD וחרדה בגלל המלחמה והאזעקות. תוכלו לתאר לעצמכם כמה ילדים סובלים. מעל 100,000 ישראלים עדיין עקורים מבתיהם. עסקים נסגרו. יש לנו בני משפחות של בני ערובה. מלחמה זו לוקחת מחיר רגשי, נפשי וכלכלי גדול. אנו רוצים שהמלחמה הזו תסתיים בהקדם האפשרי, אבל היא לא תסתיים עד שכל האיומים יוסרו, עד שאויבינו יהיו מוכנים לחיות לצדנו בשלום, וכל בני הערובה שלנו יחזרו הביתה.

דברי סיכום

תודה רבה. זה כל מה שיש לנו היום. אני מבקשת שוב, בבקשה בדקו את קמפיין JGive בכל הפלטפורמות החברתיות שלנו. עקבו אחרינו ב-Instagram, YouTube, Twitter ו-X. ניפגש ביום ראשון, באותה שעה, 3 אחר הצהריים שעון ישראל, 8 בבוקר שעון מזרחי. בואו נקווה שיהיה לנו סופשבוע נהדר. תודה.

דילוג לתוכן